Verlicht de duisternis van mijn hart

Hoogste, luisterrijke God,
verlicht de duisternis van mijn hart
en geef mij het juiste geloof,
de vaste hoop
en de volmaakte liefde,
het besef en de kennis, Heer,
om uw heilig en waarachtig gebod
te kunnen volbrengen.

“Voor uw licht zijn er geen grenzen.
Er is geen plekje in mijn donker hart,
dat ontoegankelijk is voor uw licht.
Ik adem uit en laat afweer los,
mijn ongeloof dat U tegenhoudt.
Licht adem ik in;
tegen uw licht is geen schaduw bestand.
Ik adem duisternis uit en laat afweer los,
pijn, twijfel waarmee ik U weerhoud.
Er is geen maat voor uw liefde;
uw licht dringt verder in mij door.
Alles in mij mag meedoen:
mijn hart – mijn handen – mijn hoofd.
Voor uw licht zijn er geen grenzen.
Ik adem uit en laat duisternis los;
ik ben niet waar licht niet kan komen.
Verlicht de duisternis van mijn hart,
geef mij het juiste geloof,
de vaste hoop
en de volmaakte liefde.
Ik adem duisternis uit;
woest en ledig ben ik waar duisternis heerst.
Laat licht komen in de duisternis.
Dat ik uw gebod mag kennen en volbrengen.
Maak mij een instrument van uw vrede.
Voor uw licht zijn er geen grenzen.”

amen

Plaats een reactie